Ohlédnutí za výstavou Ambiente 2020 ve Frankfurtu nad Mohanem

I na letošní výstavu jsme se chystali několik měsíců, abychom opět předvedli to nejlepší z české porcelánové školy. Náš tým v prvovýrobě (tam kde z porcelánové hmoty v tekutém nebo pevném stavu vzniká porcelánový výrobek ve své nahé kráse, tedy zatím ještě bez dekorace) pod vedením pana Vladimíra Suchého, ale i tým v druhovýrobě (tam kde se porcelán dekoruje ručním nanášením tisků nebo ruční malbou) za dohledu Šárky Potůčkové si opět na nedostatek práce nemohl v období před výstavou stěžovat, byť toto období je z pohledu objednávek obvykle chladnější.

Naše grafické oddělení, kterému udává směr Hana Jeřábková, připravilo hned několik novinek, kterými bychom se rádi trefili do chuti našich zákazníků. Kromě jedné kolekce od externího designéra stojí naše interní oddělení vývoje dekorů za všemi novinkami, které byly prezentovány.

Vzhledem k šíři našeho sortimentu jedna novinka může znamenat i desítky hodin u počítače, než vzniknou tiskové segmenty, které dokonale padnou na zaoblený nebo ještě více členitý povrch našich výrobků. Dekor křivky jednotlivých výrobků doslova a do písmene oblékne. Další hodiny trvá testování různých barev, které po výpalu při teplotách okolo 800 st Celsia a při soutisku s jinými barvami často nevypadají tak, jako na papíře, nebo v hlavách jejich tvůrců. Vhodně zvolená malírenská dekorace rovněž hraje významnou roli.

Ambiente - Rudolf Kämpf porcelán

Na výstavu vyrazil den před jejím zahájením „přípravný tým“ tvořený naší hlavní vývojářkou dekorů a aranžérkou v jedné osobě, již dříve zmíněnou Hankou Jeřábkovou, dále pak dvěma obchodnicemi, které na výstavě jsou přítomné od prvního až do posledního dne, které rády pomohou připravit exponáty a v neposlední řadě jeden zástupce mužského pohlaví s úkolem bezpečně dovézt celý tým a pomoci s instalací stánku. Stánek jako takový postavila během několika předcházejících dní externí firma, úkolem přípravného týmu je vdechnout konstrukci, policím a prezentačním stolům život. V zahajovací den výstavy se k posádce stánku připojil i ředitel společnosti, který rovněž zůstal až do posledního dne zatímco vývojářka a kolega po prohlídce těch nejzajímavějších expozic stánek i celou výstavu opustili a vrátili se do vlasti.

Již od prvního dne bylo zřejmé a asi se to dalo předpokládat již dříve, že letošní výstava bude jiná. Výstava vždy odráží náladu ve společnosti, na to jsme si již zvykli, takže nenajdeme dva stejné ročníky, ale letošní význam slova jiná, je ještě trochu silnější, než kdy jindy. Asi není překvapující, že tím, co tak ovlivnilo výstavu, byl Koronavirus. Již při přípravě stánku se naši pracovníci setkávali s tím, že někteří členové ostatních týmů chránili sebe, ale i ostatní rouškami. Nejvíce toto bylo patrné u asijských vystavovatelů. Organizátor veletrhu žádná bezpečnostní pravidla z tohoto pohledu nevydal, takže bylo na každém, jak k dané situaci přistoupí. Bylo zřejmé, že někteří vystavovatelé odřekli svou účast a v dalších dnech se potvrdilo, že ani profesionální ani laická veřejnost nedorazila v tak hojném počtu. 

Dalším aspektem, který mohl sehrát svou roli a dle našeho názoru také sehrál, byl přechod vichřice Sabine přes území Německa, o kterém informovala všechna média a která také doporučovala omezit pohyb venku na minimum. Pravdou je, že cestou na výstaviště i z něj jsme v neděli a pondělí zaznamenali silné poryvy větru, nicméně ve středovém patře výstavní haly jsme během dne o řádění živlů venku, neměli ani tušení.

V „naší“ hale na „našem“ patře byla situace naštěstí asi nejlepší, úbytek návštěvníků nebyl tak patrný a zájem o naši expozici potvrzoval, že jsme se opravdu trefili. Nový dekor ručně malovaného tulipánu, který jsme vyvinuli pro náš originální tvar Antonie, který byl ústředním motivem naší expozice, neboť jeho detail byl zobrazen na plátnech tvořících zadní stěnu celé expozice, upoutal téměř každého, kdo kolem naší expozice procházel. Plátna byla dvě a každé o přibližné velikosti 4 x 4m. Tato kolekce byla v celé své kráse představena na jednom z prezentačních stolů a to tak, aby si návštěvníci dokázali představit prostřený stůl touto kolekcí. Na druhém prezentačním stole jsme představili nový dekor na tvaru Sonáta, drobné růžové květy v ornamentech s tyrkysovým podkladem. Mezi plátny byla zavěšená televize, na níž jsme promítali video spot o výrobě našeho porcelánu a další video materiál. Stěna nesla text s hlavními rysy naší produkce, a to že se jedná o 100% českou výrobu, v tradiční manufaktuře, s prémiovou kvalitou s originálním designem. 

Ambiente Rudolf Kämpf - porcelán  

Na centrálním třípatrovém stole, který jsme věnovali kolekcím Leander Fresh, jsme v nejvyšším patře prezentovali kolekci Andělská křídla na tvaru Vesna, který pro naši společnost navrhla Lenka Sárová Malíská ze Studia Malíská. O této kolekci si budete moci přečíst v dalším z našich blogů. V prostředním patře nalezla svůj prostor kolekce RoseLine, kterou jsme Vám představili již v minulém roce. Na spodním patře jsme ukázali zcela novou kolekci na tvaru Hanka, nicméně tentokrát v barvě glazury slonové kosti. Jemný severský dekor v tlumených barvách, který určitě najde své příznivce a bude přidán i na náš eshop mezi ostatní kolekce. Mimochodem pro tento dekor teprve hledáme název, nějaké nápady?

Na boční stěny jsme do polic umístili kolekce, které vnímáme jako nejaktuálnější pro soudobý vkus našich zákazníků a to nejlepší, co jim dokážeme nabídnout. Pod značkou Leander to jsou kolekce na tvaru Sonáta, novinky z loňského veletrhu, které zaujaly a které jsme dopracovali tak, abychom je mohli nabízet s širokou škálou doplňkového sortimentu. Nemohli chybět ani kolekce na růžovém porcelánu, neboť jsme již jediní tradiční výrobci tohoto typu porcelánu. V kolekcích pod značkou Rudolf Kämpf má své pevné místo nejluxusnější kolekce nejen naší, ale i světové produkce, Antique Medailon. Dále také kolekce Kobaltové květiny s platinou na tvaru Kelt od sochaře a keramika Aleše Wernera. Největší plochu jsme zde věnovali kolekcím na tvaru Antonie, jako jsou kolekce Dots, Růže pod hvězdami a další.

Na výstavě jsme měli oči otevřené a snažili se zachytit trendy současnosti, abychom je mohli porovnat s naší představou o nich. Světoví leadeři typu Rosenthal, Meissen, Villeroy Boch opět prokazovali svými propracovanými expozicemi a bohatým doprovodným programem, že umí prodávat své výrobky na vysoké úrovni, nicméně jsme nezaznamenali žádné významně odlišné či inovativní výrobky, než na jaké jsme zvyklí z minulých let. Někteří výrobci zahráli na notu ekologických iniciativ, neboť porcelán obecně patří k ekologicky velice zajímavým trvanlivým materiálům bez negativního dopadu na ekosystém. Sklářské firmy byly o něco odvážnější, například společnost Crystalex oslavila na veletrhu výročí 10 let nového designu, představila nové kolekce a promítla sérii velice působivých promo videí. Společnost Riedel představila kolekci speciálních sklenic na 7 různých druhů vín, jež v sobě spojují funkci dekanteru pro správnou dekantaci vína.

Ambiente Rudolf Kämpf - Andělská křídla

Ve výsledku hodnotíme naši účast kladně, navštívila nás většina našich tradičních zákazníků, se kterými jsme mohli probrat otevřená témata a představit jim naše novinky. Dorazily i společnosti, se kterými jsme v jednání o možné spolupráci ale dorazili i potenciální zákazníci zcela noví, u nichž teprve uvidíme v následujících týdnech a měsících, zda se naše spolupráce dále rozvine.

Držte nám palce…

zanechat komentář

Zanechat komentář

Bezpečnostní kód

Registrovat

Nový účet

Máte již účet?
Místo toho se přihlaste Nebo Obnovit heslo